Teetä vertailutesti omasta ja kilpailijatuotteista. Vertailutesti antaa tärkeää vertailutietoa tuotteesta suhteessa kilpailijoihin. Vertailutestin voittaja saa käyttöönsä ”Vertailutestin voittaja” -tunnuksen. Vertailutesti osoittaa tuotteen laadukkuuden ja testi toimii myös markkinointiviestinnän näkökulmasta kaupallisena vauhdittajana. Vain yksi voi olla Vertailutestin voittaja! Vertailutestejä ovat toivoneet erityisesti liikunnalliset kuluttajat, koska toimialalta on puuttunut luotettava vertailutestien toteuttaja.

Vertailutestin tulokset ovat asiakkaan omaisuutta ja se saa itse päättää julkaistaanko vertailutestin tulokset vai haluaako yritys ainoastaan hyödyntää testituloksia omassa tuotekehityksessään. Joka tapauksessa vertailutesti antaa tärkeää tietoa omasta tuotteesta verrattuna kilpaileviin tuotteisiin.

Vertailutestejä voidaan toteuttaa niin pienellä kuin suurellakin testaajamäärällä. Testing Labin toteuttamissa vertailutesteissä on ollut mukana vaihtelevasti 8 – 1161 testihenkilöä. Objektiivinen käyttäjäkokemus todellisessa käyttötilanteessa sekä liikunnasta ja hyvinvoinnista kiinnostunut testaajaryhmä takaavat vertailutestille luotettavan lopputuloksen.

Katso makuvertailutestauksen esimerkki täältä.